Discussie: Uplace
Los bericht bekijken
Oud 25 november 2011, 17:22   #42
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Zijn kritische punt is eigenlijk dat hij geen informatie heeft over hoe ze potentiële verkeersproblemen zullen aanpakken. Vermits Uplace er zelf ook baat bij heeft dat het makkelijk bereikbaar is, zullen ze daar wel wat aan proberen doen. Tzal inderdaad niet makkelijk zijn om er iets aan te doen. Maar op voorhand gaan claimen dat het onmogelijk is om er iets aan te doen, zonder informatie erover te hebben, dat vind ik te vergaand.

Wat uiteindelijk het enige is wat mensen doen. Speculatie en bangmakerij zonder informatie.
Dit zegt uplace zelf:
Citaat:
Daarom helpen we om – eindelijk – het bestaande fileprobleem aan te pakken. Omdat de mobiliteitscapaciteit van de regio vandaag niet voldoende is om het Uplace project te ontwikkelen is er al enkele jaren hard gewerkt om die capaciteit morgen klaar te hebben. De Vlaamse overheid investeert daarvoor samen met Uplace voor 60 miljoen euro in de verbetering van de mobiliteit voor de hele regio. Uplace draagt daarvan zelf 12,9 miljoen euro
bij. Dat betekent dat er voor het eerst sinds 1973, de datum dat er voor het eerst een auto over de Ring reed, wordt geïnvesteerd in de verbreding van die Ring, in een nieuwe op- en afrit, een vrije bus- en trambaan, een nieuw station op 200 meter van de site en een pak tunnels en bruggen.
Knap dat Uplace al weet dat die verbreding er zowiezo komt, en zelfs af zal zijn voor de grote opening van dit megalomaan project. En vooral dankzij hen! Terwijl de discussie daarop al vele vele vele jaren gevoerd wordt (er is dan ook al vele vele jaren een verkeersinfarct in de regio), en nog steeds gediscutieerd wordt over cruciale punten en er bij mijn weten pas een beslissing genomen wordt in 2012. Maar hé, Uplace heeft dat gelukkig al voor ons opgelost. Met 12,5 miljoen euro (laatste cijfers die ik las waren 500 miljoen, maar soit).
Een busbaan op de woluwelaan, waardoor het bumper-aan-bumper rijden over 1 rijstrook wordt ipv over 2? Mooi toch.

Speculatie en angstzaaierij? Nee, bezorgdheid om de effecten over mijn leefomgeving (en dat is de regio Machelen). En het democratisch debat is niet afgerond, zoals Uplace te pas en te onpas placht te declareren,maar woedt nog volop. Ook in de buurt.
En verder, als Uplace toch zo sterk in zijn schoenen staat, dan kunnen ze er niets op tegen hebben om dat mobiliteitsdossier openbaar te maken. Verbazend hoe weinig je er van terugvindt.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden