Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2019, 19:25   #465
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat de wetenschap heeft ontdekt heeft dan ook niks te maken met uw stelling, dat drugs dingen zijn die geen afnemend grensnut hebben.

In tegendeel. Wat de wetenschap juist aantoont is dat uw rationeel beslissingssysteem gehijacked wordt, en dat uw beslissingen dus NIET MEER RATIONEEL zijn en dus NIET MEER UW NUT MAXIMALISEREN.

Dan besluit gij daaruit dat drugs hierdoor wel degelijk geen dalend marginaal nut hebben, maar dat is door al die wetenschap juist TEGENGESPROKEN, niet gestaafd.

Als ik dan de definitie van een rationeel beslisser onder uw neus schuif "zijt ge daar niet mee akkoord". Als men U de definitie van marginaal nut onder uw neus schuift, zijt ge daar niet mee akkoord. Maar voor de rest is alles wel perfect coherent in wat gij beweert he.
Hoeveel keer moet ik het u nog herhalen:

Uw definitie van rationaliteit, ik aanvaard die niet.

Dat wij afnemend grensnut hebben heeft niets te maken met rationaliteit, maar gewoon met een aangeboren eigenschap, ontwikkeld in miljoenen jaren evolutie. Dat er mensen in belgie schrik hebben van spinnen is irrationeel, want in belgie zijn alle spinnen ongevaarlijk.

en zelfs al zou ik uw definitie van rationaliteit aanvaarden, DAN NOG hebt gij ongelijk!

Want het omzeilen van het afnemend grensnut heeft namelijk wel nut! Voor de cannabisplant, of de druif, of de tabaksplant.
Uw visie op deze zaak is volkomen antropocentrisch. Ik als antropoloog bekijk dat totaal anders.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden