Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2007, 08:54   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Spijtig genoeg is het nog niet aan UNIE om dit te sanctioneren. UNIE is een kartel dat staat voor respect, dit respect dient ook van de Franstaligen aan de Nederlandstaligen getoond te worden, ondermeer door deze tweetaligheid.

Ik sprak dan ook over de uitvoering van deze bepaling, die niet enkel gemotiveerd dient te worden, maar tevens gesanctioneerd bij afwezigheid van de uitvoering.
Mag ik u er nogmaals opwijzen dat de Nederlands als eerste vreemde taal reeds verplicht is in de Franstalige scholen van Brussel? Dit wordt dus uitgevoerd, maar men moet vaststellen dat, ondanks een gelijk aantal uren, de Franstalige bijna nergens staat daar waar een leerling uit het Vlaams onderwijs van Brussel wel een goede kennis van het Frans heeft. Onderzoekers hebben in dat verband gesproken over de zogenaamde "fossielisering" van de taalkennis bij de Franstaligen, iets wat in de eerste plaats te maken heeft met hun HOUDING.

Mijn vraag aan u is dan ook: hoe zult u de houding van de Franstaligen bijstellen? Hoe zal Unie hier een positieve bijdrage leveren?
Jan van den Berghe is offline