Discussie: belastingen
Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2008, 14:39   #92
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Inderdaad, dat het bestaan van verschillende belastingsvrije schijven voor alleenstaanden VS gehuwden niet als discriminerend wordt gezien door dat hof, wil niet hetzelfde zeggen dat dezelfde schijven wel discriminerend zijn.


dat bedoelde ik uiteraard niet met 'het is toch niet helemaal hetzelfde', maar dat weet je ongetwijfeld zelf wel

Citaat:
Dat ben ik niet van plan nee.
ik dacht, ik probeer het maar eens, je weet maar nooit
soit, jij vindt dus dat de analogie zwart/discriminatie en wit/geen discriminatie 100 % opgaat
ik niet

Citaat:
Bij een huwelijksquotiënt gaat het dan ook over twee inkomens, waarbij de ene partner in se de andere betaalt. Ik vind dat daar logica in zit: als de ene partner niet gaat werken, doet die meestal iets meer in het huishouden. Of dat de logica is die de wetgever gebruikte, weet ik niet, maar ik zie er niets discriminerend in.
ik wel
als dat de logica was van de wetgever (voor zover dat zootje in parlement en regering van veel logica kan verdacht worden) stel ik voor dat alleenstaanden dan een forfaitair bedrag mogen aftrekken voor het werk dat ze zelf in het huishouden doen
logisch toch?

Citaat:
Waarom heeft niemand dat gedaan als het toch zo discriminerend is? Hoeveel % van de bevolking is alleenstaand? Daar moet toch iemand tussen zitten die dit niet kan verkroppen. De vraag stellen is ze beantwoorden.
waarom heeft het zolang geduurd vooraleer iemand de vraag heeft laten stellen aan het hof over de discriminatie tussen gehuwden en samenwonenden?

ik heb het overigens al overwogen (in bezwaar gaan, het gelijkheidsbeginsel inroepen, ongelijk krijgen van de administratie, en daarna aan de rechtbank vragen om een prejudiciële vraag te stellen aan het grondwettelijk hof)

misschien moet ik het toch maar eens doen
als ik er ooit eens het geld en geduld voor heb

of misschien toch niet, aangezien het mijn overtuiging is dat inkomstenbelastingen altijd discriminerend zijn en dat je zo wel bezig kunt blijven

het is voor mij efficiënter om ervoor te zorgen zo weinig mogelijk belasting te moeten betalen

Laatst gewijzigd door Dope : 21 augustus 2008 om 14:45.
Dope is offline