Discussie: belastingen
Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2008, 16:30   #122
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is net de meerwaarde van het huis dat je in de loop der jaren hebt afbetaald + de meerwaarde van de uitgespaarde huurprijs, zodat je meer overhoudt van je maandelijks inkomen, dat het voor ouderen een pak eenvoudiger maakt om meer geld te hebben.

Het is totaal oneerlijk geef ik toe.

toen ik als alleenstaande met twee kinderen die een exvader hebben die zelfs geen cent onderhoudsgeld betaalde, terwijl ikzelf het huis moest afbetalen (of een gelijkaardig bedrag aan huur ondertussen voor een stom appartementje) had ik dus hopen meer kosten dan nu. En nu is mijn huis wèl afbetaald.

Stel dat morgen uw ouders komen te sterven, en je verkoopt hun huis van 170.000euro en je incasseerd die 100.000euro pensioenspaarplan, dan heb je zomaar eventueel te delen met een broer of zus 270/2 = 135.000euro...

En wanneer sterven uw ouders die zo'n 20-30jaar ouder zijn en die zo'n 80jaar oud worden ??? Als je bvb 50-60jaar wordt... Dus nog een manier om 135.000euro te sparen.

En dan als man en vrouw tesamen heb je wel twee kanten te erven, dus er valt waarlijks 270.000euro uit de lucht.


De rijken worden rijker, maar dat is de gang van het leven.
brother paul is offline