Los bericht bekijken
Oud 6 april 2004, 12:18   #1
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Beste,

Als ik goed geïnformeerd ben, vertegenwoordigt u de strekking binnen het Vlaams Blok die zich met de eerder Vlaams-nationale thema's bezighoudt, zoals Filip De Winter bijvoorbeeld de veiligheid en vreemdelingenproblematiek en Alexandra Colen de ethische aangelegenheden voor haar rekening neemt. Nu, die vreemdelingen en dat oerconservatisme laten me eerlijk gezegd koud, wat me vooral interesseert is de Vlaamse zaak. Nu zou ik eens graag weten wat uw motivatie is om van België naar Vlaanderen te gaan, ik zie twee theorieën:

Theorie 1: Een Vlaamse staat is nodig omdat er te veel geld van Vlaanderen naar Wallonië gaat. De Vlamingen moeten van hun eigen welvaart kunnen genieten.

Theorie 2: Vanuit volksnationalistisch oogpunt kan België niet blijven bestaan. Het 'Belgische' volk bestaat niet, omdat volkeren een gemeenschappelijke taal en cultuur hebben, en in België zijn er maar liefst drie talen, en evenveel culturen. Komt daar nog eens bij dat de twee grootste taalgroepen elkaar voortdurend een hak willen zetten, wat degelijk besturen totaal onmogelijk maakt.

Graag had ik geweten tot welke van de twee strekkingen u behoort, of misschien is geen van beiden uw strekking en heeft u een derde theorie, of een combinatie van de twee door mij vernoemde.

Vlaamse groeten

Erwin
Groot Bakkes is offline