Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2014, 12:00   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mick Dundee Bekijk bericht
Onzin.
Wie "fysisch" kan werken, zal werk vinden.
Laagsteloonwerk onder de armoededrempel, zoals ik, en daar heb ik nog moeten voor liegen op mijn CV als notoire onaanwerfbare.
Citaat:
Het is natuurlijk zo, (en zo ken ik er een paar) dat wie beschikt over een diploma van handelsingenieur, perfect zou kunnen werken op een klantendienst. Dat is ver beneden zijn/haar capaciteiten; maar het is werk. Tijdens het invullen van die welbepaalde job als bijvoorbeeld klantendienstmedewerker, is er niemand die u verbiedt om verder te solliciteren natuurlijk; naar een job die wel aansluit bij het verworven diploma.
In die laagsteloonjob heb ik tientallen hogere diploma's tijdelijk bezig gezien. Universitairen, ingenieurs. Ik heb geen reden om aan te nemen dat mensen niet met hogere diploma's niet tijdelijk in lagere jobs stappen. (verloop: soms een reden voor bazen om ze niet aan te nemen) Zelf ben ik van bediende naar arbeider gedegradeerd. Ik had geen andere keus.
.
Citaat:
Er zijn heel veel jobs, naast klantendienstmedewerker, die helemaal geen hoge eisen stellen. Er staat zelfs letterlijk bij, dat ervaring geen vereiste is.
Onaanwerfbaren raken niet aangewerfd. Dat is de logica zelve. Hoe werkwillig ook.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden