Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2023, 11:54   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom is die "denker" dan bang voor chaos ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heb je het eigenlijk wel gelezen ?

Ik denk dat Huysse zeer duidelijk aangeeft waarom hij bang is van chaos. Voor wie het artikel leest ten minste.


Citaat:
Luc Huyse: Ik ben erg geschrokken van wat zich eerder deze maand in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft afgespeeld. Ik heb live gekeken naar alle 15 stemrondes die nodig waren om Kevin McCarthy te verkiezen tot nieuwe speaker. Amper 20 radicale Republikeinen verkregen de controle over een fractie van niet minder dan 222 verkozenen. Nog geen 10 procent heeft het stuur overgenomen van een gevestigde en voor veel Amerikanen nog altijd erg respectabele partij. Die 10 procent is onverzettelijk, extreemrechts, en mikt bewust op chaos. Zij hebben in het Huis niet alleen hun partij maar het hele Amerikaanse politieke systeem zwaar onder druk gezet, en zullen dat blijven doen.


Citaat:
Wat zou er kunnen gebeuren?

Huyse: Laten we onze gedachten even de vrije loop laten en er een ‘wat als’-verhaal van maken. VB-voorzitter Tom Van Grieken gaat niet in eigen rangen naar een nieuwe minister-president zoeken, maar zal de titel aan de N-VA aanbieden. N-VA-voorzitter Bart De Wever zal die functie opnieuw weigeren voor zichzelf. De nieuwe Vlaamse regeringsleider wordt dus een zwakke, Jan Jambonachtige figuur. Is dat dan onze Kevin McCarthy? Een minister-president die continu onder druk zal staan van het VB, dat aanstuurt op politieke instabiliteit en zelfs chaos? Besef goed dat in tijden van chaos álles mogelijk wordt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden