Los bericht bekijken
Oud 23 april 2009, 00:48   #16
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Weet je iets anders om netspanning te leveren?

In theorie is een volledig op kernenergie overlevende maatschappij mogelijk. Met breeders is de hoeveelheid afval beperkt. Bovendien zijn de argumenten tegen afval vaak beladen met een flinke dosis pathos: denk aan de kinderen en aan de aarde, wij kunnen toch niet zomaar afval steken onder aarde?
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Groene partijen moeten inderdaad het sentimentele achterwege laten en eens deftige wetenschappelijke feiten op tafel leggen (daar zijn er voldoende van). het probleem is echter dat wanneer je je enkel baseert op wetenschappelijk gegronde data, je een publiek hebt die het niet snapt (een nadeel van democratie misschien?) en zich laat beïnvloeden door ongegronde, vaak niet evidente emotionele argumenten van dezen die enkel uit zijn op het vullen van hun eigen zakken (zie zowat elke politieke partij).
Nochtans zijn er voldoende alternatieven: golfslagenergie (onuitputtelijk), geothermale energie (onuitputtelijk),...De wetenschap bestaat, de wil is afwezig. Onlangs zag ik een documentaire (Who killed the electric car? voor de geînteresseerden) die de hypocrisie maar al te duidelijk blootlegt.

Doch wil ik niet de naïeveling uithangen. Ik weet evenzeer dat de zucht naar geld groter is dan deze naar een leefbaar milieu. Het maakt het geheel slechts beter begrijpelijk. Hoe triest dat geheel ook is.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden