Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2020, 14:57   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat zou jij nu doen mocht je het voor het zeggen hebben wetende dat binnen heel korte tijd al de ziekenhuizen vol gaan liggen met Covid patiënten en bovendien 15% van het personeel 'out' is ?
Een lockdown van 14 dagen. Om uit deze totaal mismeesterde toestand te geraken.

Nadien zou ik duidelijk maken dat er in een ziekenhuis X plaatsen zijn voor corona patienten, met een voorrangslijst (verwacht aantal levensjaren), en geen enkele plaats meer.

Ik zou ook voorstellen dat prive klinieken hun eigen vrije marktprijs voor plaatsen mag bepalen, volgens vraag en aanbod, zodat mensen die veel willen betalen toch nog een plaats kunnen hebben (verkocht bij opbod).

Dat heel duidelijk maken aan de bevolking: er zijn X plaatsen, niet meer, en ben je ziek door onvoorzichtigheid (uiteraard he ) en er is geen plaats meer, pech voor U. Dat is niet anders dan mensen met kanker die op een wachtlijst komen voor een behandeling zoals in de UK.

En dan gewoon alles los laten.

Ik zou ondertussen wel zorgen dat die X groter en groter wordt, door het bijbouwen van infrastructuur, het aanwerven van mensen die ergens iets kunnen doen hierbij en dergelijke meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2020 om 14:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden