Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2006, 16:57   #53
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Welk idee zit daar achter? Gezag is heilig? Aan macht valt niet te tornen? De 'democratie' heerst?
Respect is niet hetzelfde als onvoorwaardelijke trouw. Ik respecteer de wet in de mate dat ik daar toe gedwongen wordt en in de mate dat ik de wet begrijp als nuttig voor mijzelf en de samenleving. Wetten waarvan ik het nut niet inzie en die ik in de praktijk straffeloos kan overtreden, ja, die lap ik misschien wel aan mijn voeten moest dat nodig of gewoon gemakkelijker zijn.

Verder, als de wet iemand doet lijden, gaat die iemand (een mens) nog steeds voor op de wet, vind ik.

Ik héb het dan ook over respect en niet over onvoorwaardelijke trouw aan het gezag.
Moest de wet inderdaad iets voorschrijven waardoor een mens lijdt dan lap ik die ook aan mijn laars.
Personen die hier illegaal verblijven en in die zin opgepakt worden horen daar in mijn ogen niet bij. Elk geval moet natuurlijk apart kunnen worden beoordeeld.
Zo twijfel ik er niet aan dat hier sommige illegalen echt hun laatste strohalm trachten te vinden. Voor deze personen moet uiteraard gezorgd worden.
Mijn indruk is echter dat velen onder hen denken dat België het beloofde land is en hier op illegale wijze toestromen om nadien genaturaliseerd te worden.
Tegen deze praktijken heb ik inderdaad een probleem.
__________________
You never walk alone
another brick is offline