Los bericht bekijken
Oud 12 april 2021, 08:38   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, we zijn weer in de sfeer van "weg met ons en weg met alles wat wij gerealiseerd hebben"

Volgens jou moeten de zestig-plussers zich dus in boetegewaden kleden, het hoofd met asse bestrooien en in boeteprocessies door de straten strompelen terwijl de toekijkende jongere generaties hen toeschreeuwen: "Egoïsten!!! Waarom moeten jullie zo oud worden!?"

Sorry, maar deze tachtig-plusser antwoordt jou met een welgemeend en gezond "f...ck y..."
Nee, dat is het punt niet. Het punt is dat men het leven beneden de 60 niet gaat verknoeien, omdat het leven boven de 60 daar potentieel last zou van hebben. Hoe meer men boven de 60 nog kan leven, hoe beter natuurlijk, maar het is een bonus. Het is niet het doel.

Kijk, ik ben in de 50 en voor mij mag het eigenlijk stoppen. Niet dat het moet, maar ik vind het idee niet erg dat ik straks dood val. Ik heb min of meer gedaan wat ik wilde doen, het is plezant geweest, voor mij is dat genoeg. Als er natuurlijk nog wat leuke jaren bijkomen, mag dat. Maar dat hoeft niet. Ik ben als iemand die in een goed restaurant een lekkere maaltijd heeft gegeten. Een dessertje mag erbij, maar als het nu stopt is dat ook goed. Ik heb wel geen zin in azijn moeten te drinken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 april 2021 om 08:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden