Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2021, 17:32   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Ik heb wijlen mijn vader ook eens pedagogische kopstoot gegeven, toen ik groot en sterk genoeg was. Hij heeft nooit meer een hand durven uitsteken tegen mij, mijn moeder, zus en broer. De dag van zijn begravenis heb ik op zijn graf gespuwd en een feestje gebouwd, was dan ook de mooiste dag van mijn leven. Mijn verhaal begon ook met een onschuldige pedagogische tik toen ik 3 jaar was.
Ik denk dat jouw ervaring (als ze waar is) je geest vertroebelt omtrent de definitie van de pedagogische tik.

Ik denk dat de definitie van de pedagogische tik o.a. moet bevatten dat het de bedoeling is dat de kleine moet leren/ervaren op sommige noodzakelijke momenten de strenge stem van de ouder geldt als strikte wet; en dit voor zijn eigen veiligheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden