Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2008, 13:27   #45
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
De VDAB en de RVA tonen niks van respect aan tegenover de werkzoekende (merk de term werkzoekende, want ik praat hier enkel over werkwilligen).
Een tijdje ook tussen 2 werken gezeten, ga gaat dus naar dat kantoor, ze stellen uw profiel op, stellen uw voorkeuren en diploma's in en dan gaan ze ne keer in de computer zoeken.
Ik verkoos werk met openbaar vervoer, dus mocht gerust antwerpen zijn of oostende. Neen de dame gaf me een job in een industrieterein zonder zelf een buslijn in de buurt. misschien kan je een wagentje kopen zei de dame, ik zei haar dat ik dat niet kon betalen.
Zo gaat dat enkele keren, dan vraag ik op het 2de of 3de bezoek even sarcastisch wat voor een diploma je moet hebben om willekeurige jobjes uit de computer te halen. Dat vond ze minder geestig.
Conclusie, laat de VDAB trajectbegeleiding en werkwinkel zolang mogelijk naast je liegen. Je doet veel meer door gewoon te surfen (Jobat, VDABsite, easyjob,...) of spontaan te sollicitern dan je tijd in die club te steken. Zonder trajectbegeleiding krijg volgens mij wel sneller een RVA-uitnodiging.
Dit klopt. Die zogenaamde begeleiding is een grap.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden