Los bericht bekijken
Oud 13 december 2017, 23:14   #8
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Volgens mij was Jezus de duivel Lucifer, die Eva heeft verleid tot het eten van de appel.
Dit overeenkomstig Prometheus die het vuur bracht aan de mensen en aan de rotsen werd geklonken, zoals Jezus aan het kruis.
Ja, die overeenkomst wordt gezien in literaire kringen. Het is het karakter van de tragische held.

Citaat:
En ook omdat Mozes de koperen slang aan het kruis monteerde en daarmee al reeds de kruisiging van Jezus werd voorzien, dus dat Jezus zelf de zondige slang is.
Dit is weer een ander onderwerp.

Citaat:
Dat zou ik niet weten, maar het feit dat de joden niks over Jezus willen weten, dat zegt mij al genoeg, al is het dan niet om de zondige bevruchting, maar dat Jezus Gods Zoon zou zijn.
Dat is dan een moreel oordeel naast de door jou genoemde zaak.

Citaat:
Ik moet daar nog verder over na denken, maar mijn idee is dat Jezus in de eerste plaats omwille van zijn eigen zonden aan het kruis is gestorven en ook meteen om de zonden van zijn vader.
Kortom: de hele idee dat God en de Zoon allebei goed en heilig geweest zouden zijn, dat idee moet verlaten worden.
Als je nog moet nadenken dan is je conclusie vootbarig.

Citaat:
Volgens Mattheus 1:18 had Maria niks in te stemmen, en werd het haar als een voldongen feit medegedeeld, dus zonder dat ze het zelfs gemerkt had, wat wel zo merkwaardig is.
Maar bij Lucas 1:35 staat wel dat het nog gebeuren moet, en heeft Maria zich niet verzet, noch wordt vermeld hoe het dan gebeurde.
In Lukas 1:34 staat dat Maria aan de engel vroeg: Hoe kan dit gebeuren terwijl ik geen man ken (heb). King James Bible: Then said Mary unto the angel, How shall this be, seeing I know not a man. Dit toont haar bereidheid. Geen woord over Jozef of een verloofde.
Piero is offline   Met citaat antwoorden