Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2020, 09:03   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard Fedasil stuurt besmette bewoners van asielcentra onbeschermd naar de maatschappij

In mijn ogen moet dit gezien worden als een daad van terrorisme, die ook als zodanig juridisch bestraft moet worden. Fedasil weigert de bewoners van asielcentra te laten testen, omdat dat "racistisch" is. En het gemeentebestuur lijkt daar vanuit een soort politieke correctheid in mee te gaan. Dit is dodelijk, ook voor de economie als er straks een tweede golf komt.

Fedasil weigert coronatesten, stuurt besmette kinderen naar school ondanks verbod

In mijn nabije omgeving zijn er verschillende vluchtelingenkampen met zo'n 500 bewoners. In alle 3 is gebleken dat er coronabesmettingen zijn. De bewoners kunnen social distancing niet respecteren (doorgaans met 5 op een kamer, overdag dragen ze geen bescherming) en staan enorm laks tegenover de maatregelen.

Ikzelf ben een zorgverlener en ik werk in een privékliniek. Onlangs was er contact met Fedasil omdat we bezorgd zijn over onze gezondheid en die van iedereen die bij ons komt. Besmette asielzoekers zouden het virus naar onze locatie brengen en er honderen mensen mee kunnen besmetten. Er komt wekelijks iemand kuisen maar we kunnen niet alles steriel maken.

De coördinator van het zorgcentrum was verontwaardigd omdat wij sceptisch tegenover het accepteren van meer consultaties van asielzoekers. We zijn zorgverleners en moeten iedereen helpen, klinkt het.

De staat maatregelen over niet essentiële autoritten, maar laten broeihaarden van corona naar hartelust het virus verspreiden uit een politieke correctheid.

Hoe kan dit? En waarom staat dit niet op de voorpagina van elke krant?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 30 mei 2020 om 09:04.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden