Los bericht bekijken
Oud 21 april 2016, 17:10   #57
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

De top van de vakbond, zijn collega's op de melkerij, de slachtoffers van de aanslagen en niet in het minst zijn eigen vrouw: iedereen was gechoqueerd door de vakbondsman die zich liever liet opblazen door IS dan zich te laten leegzuigen door de regering. Hoe goed hij het ook *bedoeld had, één dag en veel bolwassingen later beseft ABVV-militant Luc Symons (54) dat hij in de fout ging. "Ik had beter naar mijn vrouw geluisterd."

"Ik dacht aan hoeveel geld onze overheid stopt in de bestrijding van IS en de nieuwe straaljagers die daar gaan bombarderen. En dat ze dat geld beter gebruiken om ons sociaal stelsel niet uit te hollen. Maar ik heb er eigenlijk niet bij stilgestaan dat ik zo ook de slachtoffers van terreur schoffeer. Stom," zo zegt Symons.

"Ik heb die spreuk nota bene bedacht toen ik meestapte op de mars voor de slachtoffers. Ik wou iets vinden dat in het oog sprong. Bij mijn goede maat die het samen met mij vasthield, heb ik me ook al geëxcuseerd. Hij wist amper wat ik daarop geschreven had."
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden