Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2017, 16:55   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard Kleine (maar bittere?) vechtscheiding op .. til .

De helft van de "activa" : vragen staat vrij, maar het refuseren hoort er bij.

Nu moet ik me nog wel verder inlichten: hoeveel Vlaamse melkers zijn er, tegenover de 3 �* 4.000 Franstaligen ?

Grappig toch ergens, niet ?

titel: Waalse malcontenten leggen bom onder KBDB (noot van de Schoof: dat is de duivenbond, hé gasten)
http://www.pitts.be/nl-BE/artikels-7...der-kbdb-9229/

Citaat:
Zaterdag 18 maart vindt de algemene vergadering van het AWC plaats. De voorzitter van het AWC pakt er uit met een voorstel dat een bom kan leggen onder het voortbestaan van de nationale bond. Hij zal er de overdracht eisen van alle Waalse leden en verenigingen van de KBDB-RFCB naar het AWC én van de helft van alle activa van de nationale bond. De Walen zeggen dat ze daarvoor de machtiging hebben gekregen van de Waalse minister D'Antonio.

Het initiatief van de Waalse kopstukken Christian Goulem en Bernard Chapelle, Jean-Pierre Palm en Jean Delstanche is ingegeven door de 6de staatshervorming: die bepaalt dat dierenwelzijn voortaan een bevoegdheid van de regio’s is. Eigenlijk valt de Waalse duivensport nu onder het Waalse Gewest. De nieuwe Waalse associatie AWC wil daarin de belangen van de Waalse melkers verdedigen.

In Wallonië telt de duivensport nog hooguit 4.000 hoklijstleden, en daarvan zijn er amper 3.000 die echt met duiven spelen. Al met al stelt zich toch de vraag of een Waalse minister de bevoegdheid heeft om de nationale bond op die manier aan te vallen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden