Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2017, 16:35   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In België mag je al tevreden zijn als enige beweging voelbaar is. Gemiddelde snelheid met de auto zal hier waarschijnlijk niet hoger liggen dan deze van een fietser.
Tja, zowat elke week zijn er ongevallen "in de staart van een file". Dat zou een hint moeten zijn dat de Belgische wegeninfrastructuur niet veel ruimte laat voor een max. snelheidsverhoging.

Regelmatig moet ik eens vanuit de Vlaamse rand rond Brussel naar Nederlands Limburg en terug. Je kan daar op sommige stukken wel 120 km/u. rijden, maar er zijn elke keer wel verschillende scherpe rem manoeuvres nodig achter een kamion die plots besluit in te halen op de tweebaans E-314. 130 km/u. zal deze rij-ervaring volgens mij niet verbeteren.

En op de terugweg doe ik dan wat meer dan een uur over de eerste 120 km. en dan nog een half uur of meer over de 12 km. die ik op de ring rond Brussel moet doen. Ik denk dat er andere en betere maatregelen dringender zijn om het verkeer in België te verbeteren dan een algemene snelheidslimiet van 130 km/u. op snelwegen. Maw. zo'n verhoging zal m.i. niets verbeteren.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 19 mei 2017 om 16:37.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden