Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2017, 18:09   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Die punctuele flitscontroles zouden beter vervangen worden door trajectcontroles. Op een lang traject gebeurt het verschillende keren dat ik achter één kom die aan 110 of minder op het middenvak tuft. Als ik die inhaal gaat ie dan harder rijden, en dat rijden we aan 120 gewoon naast elkaar. Dan druk ik ook even naar 130 om er voorbij te geraken. Eénmaal ingehaald gaat de zeikerd dan weer aan 110 tuffen. Maar ja, als er dan juist een camera op dat punt zou staan.
Wat sommigen bezielt in het verkeer is echt bizar.
En wat is dan het nut van een limiet en flitscontroles op een redelijk rustige snelweg?

Je legt net uit dat er net meer interacties en maneuvers gebeuren en dikwijls in mekaars dode hoek.

Met een aanbevolen snelheid is dat in 1-2-3 opgelost.

Dan kan men zonder bizarre complexen vlotter en veiliger inhalen, en diegene die ingehaald wordt weet zeker dat er niemand in zijn dode hoek blijft plakken. Ook het snelheidsmeter loeren vervalt bij het inhalen.
Linksplakken en middenvlakplakkers gaan dan ook duidelijk verminderen, want het excuus "hela men mag toch niet sneller als de limiet" vervalt natuurlijk ook.
Ook het typische kolonnetjes rijden op een hoopje verminderen, of moet ik het peletonrijden noemen? LOL , de lege stukken op de snelwegen gaan beter benut worden. Daardoor verhogen ook de veiligheidsafstanden.

Enige probleem, de gemakkelijke digitale kadjing-snelheidskassa via rustige snelweg gaat er daar niet meer zijn.

Maar een probleem is dat zeker niet, want die controles kunnen ze dan opstellen op plaatsen waar veel meer ongevallen gebeuren, op veel gevaarlijkere wegen en plaatsen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2017 om 18:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden