Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2018, 15:38   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat van die sporen cocaine is uiteraard idioot. Die kunnen inderdaad overal opzitten, maar

1) een auto huren en niet meer weten wat daarmee gebeurd is
2) uw vingerafdrukken zitten op het stuur van de auto en ge weet niet hoe die daar opgekomen zijn
3) uw identiteitskaart en papieren liggen in de auto en ge weet niet hoe die daar gekomen zijn

Ik vraag me dan af wat wél als bewijs gebruikt kan worden?

Edit: die gast werd zelfs niet vervolgd hé
Lijkt me logisch, tenslotte, het rijbewijs en de vingerafdrukken in de wagen, gehuurd op zijn naam, het bewijst enkel dat.

Dat is allemaal geen bewijs van een misdaad.

Ook, men kan duizenden zaken meer vervolgen jaarlijks, maar het dient tot niets. Men kan moeilijk de ene gevangene loslaten om plaats te maken voor een andere.

Ook de bandjes helpen niets wat dat betreft, ik heb meegemaakt dat iemand die ik ken drie maand met een bandje moest doen. Een maand voordat de uitspraak vijf jaar geleden was riepen ze hem/haar op om naar de gevangenis te komen waar men hem/haar onmiddelijk op strafonderbreking zette en terug naar huis stuurde.

Uiteindelijk zijn de drie maand met een bandje uitgevoerd tussen de acht en de negen jaar na het vonnis. Dat is toch niet meer redelijk te noemen.

Die achterstand loopt trouwens nog steeds op.

Het is nu straffen tot drie jaar automatisch thuis met een bandje, binnenkort zal het tot vijf jaar met een bandje zijn en daarna zullen straffen tot tien jaar met een bandje uitgevoerd worden.

Dat is natuurlijk o.a. het gevolg van gevangenissen die gemiddeld meer dan 150 jaar oud zijn - de Begijnenstraat was in 2005 155 jaar oud. Men heeft nooit iets anders gedaan dan wat oplapwerk, dat wreekt zich natuurlijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden