Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2011, 06:31   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Ik ben dan eerder te vinden voor het Duitse systeem van de "Kirchensteuer" waarbij men kan kiezen naar welke godsdienst zijn belasingcenten gaan. Het kan ook meer algemeen zoals men nu ook "goede doelen" kan steunen met fiscale voordelen, als men dat wenst.
Maar het is aan de burger en niet aan de politieke kaste om te beslissen wat "goed" en "aanvaardbaar" is, en wat niet.
Wij betalen, Wij moeten er mee leven, Wij beslissen. Ook over de centen.

www.opstand.net

Paul
Ik begrijp niet waarom iemand überhaupt wenst dat 'clubs' zoals kerken en andere religieuze sekten gefinancierd worden met geld van iedereen, tenzij hij of zij natuurlijk zelf graag aan de vetpot zit.

Het is gewoon absurd dat je geld krijgt en dat anderen moeten afdokken omdat je al dan niet iets gelooft.

Zelfs de Duitse optie dat je geld naar vrijzinnigheid gaat, slaat nergens op: waarom zou je geld moeten beuren omdat je niet in iets gelooft?

Ook het aftroggelen van belastinggeld voor goede doelen is een kwalijke praktijk. Wat een goed doel is, zal steeds verschillen naargelang de visie van de overheid. Een goed doel moet op vrijwillige basis gefinancierd worden. Liefdadigheid is geen taak voor de overheid.

De einige correcte optie lijkt mij om iedereen vrij te laten om religieuze of antireligieuze clubs of anderzijds goede doelen te financieren of het geld gewoon op zak te houden. Het gaat niet op om voor anderen te beslissen of ze moeten goedgelovigheid of goede doelen sponsoren. Sinterklaas spelen met andermans geld, is diefstal, geen heilig werk.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden