Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2011, 10:46   #29
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet De Pauw Bekijk bericht
Aangezien de Belgische gemeenten niet democratisch bestuurd worden, en hierdoor de problematiek van kolonisatie is ontstaan, kan ik me inbeelden dat bij wijze van overgangsmaatregel, en als bescherming tegen kolonistatie, de nieuwe inwoners niet worden toegelaten te stemmen over die onderwerpen die maken wat een gemeenschap tot gemeenschap maakt: communicatie (taal), godsdienst, ....
Je kunt ook zeggen: het meest democratische aan de situatie zoals ze is ontstaan zijn de akkoorden tussen Franstalige en Nederlandstalige partijen geweest, en de niet-naleving ervan moet eerst worden rechtgezet, of er moet op een of andere manier rekening mee worden gehouden, voordat verder kan worden gedemocratiseerd op deze punten. In die zin lijkt het me wel aanvaardbaar, het stemrecht erover te beperken tot degenen die de indirect-democratisch tot stand gekomen compromissen hebben nageleefd: de oorspronkelijke, Vlaamse bevolking van de rand.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden