Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2018, 15:15   #21
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat is de standaardprocedure bij staatsgrepen. Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na.

Zowel jij als ik hebben er het raden naar wie verantwoordelijk is voor wat.
We hebben er het raden naar ja, naar als je je wat verdiept in de details kan je soms een vermoeden krijgen of iets een valse vlag op is of niet. Na de beelden bestudeerd te hebben ivm de aanslag op Maduro lijkt de versie die de oppositie verspreid (gasontploffing) totaal absurd. Verschillende landen veroordeelden ook reeds de "aanslag".

Ook in Turkije vermoed ik geen valse vlag. De VS had er veel te winnen. Zie ook hoe het westen pas begin te veroordelen toen bleek dat de staatsgreep zou mislukken. En zo zijn er vele aanwijzingen dat het om een echte staatsgreep ging.

De zuiveringen achteraf. Dat is de prijs die de mislukte coupplegers betalen. Alleen al de klaagzang daarover in het westen toont waar diens sympathie ligt in het geval van Turkije. Moest de staatsgreep gelukt zijn zou je geen woord gehoord hebben in dat westen over de onvermijdelijk daaropvolgende zuiveringen tegen pro Erdogan elementen. Zo gaat dat nu eenmaal.

De figuur van Erdogan wekt zowel sympathie als antipathie bij me op. Maar ik kan er niet om heen dat hij democratisch verkozen werd.

Wanneer Erdogan de nation state law vergelijkt met nazisme bv. dan is dat sterk verwoord maar tegelijk een nodige kritiek op het fascistisch regime in Tel Aviv. Ook democratisch verkozen daar niet van, maar dat geeft je nog geen recht hele groepen mensen tot tweederangsburgers te verklaren.

Foto van Haaretz bijgevoegd. Meer dan 50000 mensen betogen in Israël tegen de racistische nation state law. Betoging opgeroepen door de Druzen. Erdogan een van de weinigen die het durfde opnemen voor de onderdrukten.

De bemoeienissen in Syrië en acties tegen de Koerden door Turkije zijn dan weer afkeurenswaardig. De evolutie weg van het secularisme is eveneens betreurenswaardig mijns inziens.

Maar moest Erdogan plooien naar de wensen van de VS in hun imperialistische drang tot wereldcontrole dan zou de westerse pers ook stoppen met kritiek op hem. Erdogan is te fier echter en gedraagt zich niet als een gehoorzaam vazal. En dus krijgt hij het te verduren in het westen. Dan komen de mensenrechten discours naar boven maar in feite is het gewoon geopolitiek waar het om draait.

Jammer genoeg.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.6341458.148034610.jpg‎ (80,3 KB, 44x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2018 om 15:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden