Los bericht bekijken
Oud 17 november 2018, 08:59   #155
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De Washington Post meldt: een onderschept telefoongesprek, en MbS hield de reis van het doodseskader strak in handen, in details.
https://nos.nl/artikel/2259600-cia-k...khashoggi.html
De Amerikaanse geheime dienst CIA denkt dat de Saudische kroonprins Mohammed hoogstpersoonlijk de opdracht heeft gegeven om de kritische journalist Khashoggi te vermoorden. De kroonprins zou zijn broer hebben ingezet om Khashoggi naar het consulaat te lokken. Dat meldt The Washington Post, een Amerikaanse krant waar Khashoggi voor schreef, op basis van bronnen.
Ik vermoed dat CIA dit al lang wist maar heeft gewacht met openbaarmaking tot de aanklager de verdachten in staat van beschuldiging had gesteld en een strafeis had bekendgemaakt.

Zal SA blijven ontkennen? Ik verwacht van wel. Maar hoe lang zal de familie Mohammed Salman en zijn broer kunnen handhaven? Enkele maanden hooguit, denk ik.

Wat zullen de sancties zijn?
Amerika verdient al jaren miljarden aan de wapenverkoop en voert al jaren neokoloniale oorlogen samen met SA in het MO.
Daarom komen er geen sancties tegen SA ,want Trump steunt SA met sancties tegen Iran.
cato is offline   Met citaat antwoorden