Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2015, 20:35   #31
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor zover ik als ouwe zak dergelijke dure woorden mag gebruiken, zou ik durven te zeggen dat ik geradicaliseerde jongeren 'begrijp'.

Net zoals ik de Oostfronters 'begrijp', of de sukkelaars van de Rote Armee Fraktion.

Ik bedoel maar: wat wéten zo'n snotapen van 25 of minder eigenlijk van het 'ware' leven, en de 'échte' wereld?

De 'volwassen' smeerlappen die de zoekende én uiterst ontvankelijke geest van minderjarigen misbruiken en die vol giftige waanzin volpompen daarentegen 'begrijp' ik niet (WIL ik zelfs niet 'begrijpen'),

en voor mijn part kregen zo'n 'volwassenen' gisteren al met z'n allen een virulente teelbal- of baarmoederhalskanker, en dan nog liefst een kanker-op-speed, zodat we er vandaag al van af zijn.
Een zeer interessante wending, Djimi.

Inderdaad, geradicaliseerde jongeren zijn, eh, "jong". Zij kunnen nog enigszins begrepen worden. Maar de ouderen die manipulatief deze kneedbare geesten omvormen om ze als kanonnenvlees binnen te halen -- die moeten het eerst aangepakt worden.

Gisteren blies een 10-jarig Nigeriaans meisje zich met een bom als zelfmoordmartelaar op in een drukke markt. Maar beeld u eens in welke criminele gedachtengang daarachter zit. Een meisje van 10 jaar....

Gelukkig zou ik zeggen hebben onze marginale jongeren nog wat sociale omkadering, en waakt onze maatschappelijke infrastructuur al slapend. Verplaats u naar regio's waar die infrastructuur in duigen ligt (Palestina, Noord-Nigeria, Pakistan) en het resultaat is er naar.

Helemaal akkoord met uw analyse dus.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline