Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2019, 16:55   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik word elke week wel eens herinnerd aan het voordeel van mijn cash, als de wachtrij voor de kassa voor de zoveelste keer wordt opgehouden door een bancontact die niet werkt, door iemand die niet genoeg heeft staan op de kaart, en soms X kaarten heeft te pogen, sukkelt met de code en X keer moet herpogen. Of gewoon al zoals gisteren, toen ik voor een bankkantoor moest lezen "gesloten wegens elektriciteitsprobleem".
Simpliciteit en onafhankelijkheid van derden (zoals deze centrale betaalsystemen) heeft ook voordelen.
Ik heb de indruk dat bancontact en kredietkaarten redelijk goed marcheren.

En als ik al eens in een wachtrij sta in een warenhuis, dan heb ik altijd de pech om achter een oud wijveke te staan, die veel tijd nodig heeft om te horen hoeveel ze moet betalen, dan haar handtas te openen, dan haar portemonnee te zoeken, dan haar biljetten te tellen, en dan haar muntjes allemaal te sorteren.

Stel je eens voor welke veiligheidsmaatregelen nodig zouden zijn, als iedereen terug alles met cash zou betalen.
Enig idee hoeveel de omzet is van een zaterdag in een grootwarenhuis?

Afijn, ik ben voorstander van de cashloze maatschappij.
Er kan nog altijd gewerkt worden om de techniek te verbeteren. Vb. als er een nationale panne is, om toch lokaal alle verrichtingen te kunnen opslaan op de lokale server ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden