Los bericht bekijken
Oud 17 november 2016, 18:01   #21
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat was ook de kern van mijn betoog naar Andev toe. De Islam verbieden? Goed en wel, maar welke gevolgen heeft zo'n beslissing, behalve 'niks'? ipv nutteloze maatregelen voor te stellen die enkel stoer doen lijken, dat Andev eens afkomt met concrete maatregelen om de Islam in de realiteit daadwerkelijk te verbieden en weg te krijgen. We zullen eens snel zien hoe hij onze 'normen en waarden', onze mensenrechten en onze democratie verdedigen. Al ken ik het antwoord al...
Er zijn nochtans precedenten voor een dergelijk verbod. Ik haalde de de-nazificatie van Duitsland al aan.

Een ander precedent: in 2004 werd het Vlaams Blok per gerechtelijk bevel opgedoekt. Dit omdat een aantal van hun voorstellen te extreem, te racistisch waren en teveel inbreuk deden aan de mensenrechten.

Welnu, de ideeën van de koran zijn 10000 keer extremer dan alles wat ooit in het partijprogramma van het Vlaams Blok heeft gestaan.

Indien we niet met 2 maten en 2 gewichten willen meten dan sluiten we toch meteen alle moskeeën?
vanderzapig is offline