Los bericht bekijken
Oud 29 april 2004, 11:42   #35
imponderabilia
Schepen
 
imponderabilia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled

Als het Vlaams Blok aan de hand van cijfermateriaal stelt dat bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigt zijn in de criminaliteit, wie zal dan uitmaken dat ze dit zeggen uit een gevoel van meerwaarde ? De onrechtvaardige rechters ?
Vertel mij eens wat het doel van het Vlaams Blok is met deze indeling van criminaliteitscijfers naargelang nationaliteit/afkomst...
Wel Raf dat zal ik eens zeggen!
Ten eerste is criminaliteit een probleem. Tot hier zijn we het eens denk ik.
Als je een probleem wil oplossen kan je dat doen op twee manieren:
a) Je pakt de symptomen aan (linkse strategie (in de realiteit gebeurt het zo men bestrijd namelijk de uiting van rechts gedachtengoed)).
b) Je pakt het probleem aan de wortels aan. Natuurlijk om dit te doen moet je de wortels wel weten liggen, nu blijkt een groot deel van de wortels van de jeugd- en straatcriminaliteit bij allochtonen te liggen (daarbij wil ik vermelden dat dit is duidelijk geworden uit een onderzoek van de paarse regering en niet van het Vlaams Blok of welke andere partij dan ook ).
Is het dan niet wenselijk dat die wortels vermeld worden zodat er iets aan gedaan kan worden, of moeten we enkel nog dingen laten onderzoeken die we al weten?
__________________
De democratie is niet het beste maar wel het minst slechte systeem!
Wie geen respect heeft voor minderbedeelden is zelf een minderbedeelde qua verstand.
imponderabilia is offline