Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2018, 10:43   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mijn mening blijft nog altijd dezelfde.
Zorg dat ze niet hoeven te vluchten.
Maw, dat ze minstens kunnen leven op een +/- menselijke manier.
Wat er nu aan het gebeuren is in Syrië is wéér vragen naar een volgende stroom vluchtelingen.
En wie zijn schuld is dat nu weer ?
In theorie heb je volledig gelijk.
Praktisch is dat allemaal iets moeilijker te organiseren.

In ieder geval heb ik er geen boodschap aan dat als iemand naar de UK wil, en dat niet ordentelijk kan regelen, hier maar wat blijft lummelen en gevaarlijke toeren uithaalt om in iemand anders zijn camion te kruipen.

Voor mijn part mag de wetgeving wijzigen.
Iemand die niet legaal in ons land verblijft, en geen aanstalten maakt om daar een einde aan te maken op een fatsoenlijke en legale manier, moet kordaat aangepakt worden:
in afwachting van een menselijke repatriëring, een verblijf toegewezen in een behoorlijk gesloten centrum. Liefst in zijn eigen land dus, als dat niet kan, in een buurland, of toch minstens op zijn eigen continent.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden