Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2010, 01:06   #44
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Wat een groteske vergelijking! De Duitstalige regio ligt trouwens helemaal niet in Vlaanderen in tegenstelling tot de regio Halle-Vilvoorde dus daar ook al loopt uw vergelijking volkomen mank.
Het is BRUSSEL-Halle-Vilvoorde. Bij de les blijven. Brussel is een gewest, net zoals het Duitstalig gewest. De vergelijking loopt dus nergens mank. U laat gewoon informatie weg.

Citaat:
Ik zie echt niet uw probleem. Wat Vlaanderen in het arrondissement Halle-Vilvoorde wil bekomen is exact dezelfde situatie als in het arrondissement Nijvel (Waals-Brabant). Ook in Waals-Brabant (en in Wallonië in het algemeen) leven duizenden Nederlandstaligen en niemand die daar spreekt over onderdrukking of ethnische zuivering alhoewel er daar amper taalfaciliteiten bestaan en nog minder kieskringen die op maat van de Nederlandstaligen gemaakt zijn.
Heb ik een probleem ? Zo ja, welk.

Citaat:
In Wallonië zijn de kieskringen op Waalse maat gemaakt en iedereen vindt dat maar normaal.
Ik vind dat niet normaal.

Citaat:
Dus doe zelf ook meer eens normaal en aanvaard gewoon het principe van een aparte kieskring voor Vlaams-Brabant.
Dat is één mogelijke oplossing. Maar het is niet de enige oplossing. Die oplossing heeft ook nadelen. Halle-Vilvoorde zorgt ook voor stemmen op Nederlandstaligen voor Brussel. Zonder zal er geen sprake meer zijn van een Vlaamse vertegenwoordiging in Brussel. Het perfecte smoesje voor Vlaamse politici om Brussel maar helemaal links te laten liggen. En dat terwijl ik denk dat we hoog tijd moeten werken aan het ver-nederlandsen van Brussel. Die oplossing fixeert bovendien de faciliteiten. En daar ben ik niet blij mee. Het fixeert bovendien de faciliteiten zonder de zo broodnodige faciliteiten in een aantal Waalse grensgemeenten voor Nederlands sprekenden.

Citaat:
Over de modaliteiten hoe we daar toe komen kan eventueel gepraat worden maar het principe moet maar eens aanvaard worden inclusief dat het Brussels Gewest z'n poten moet afhouden van het Vlaams Gewest.
Maar het Vlaams Gewest mag wel Brussel bepotelen ? In een federale regering waar het Brussels gewest onmogelijk een numerieke meerderheid kan behalen ? Wens een ander niet toe wat ge niet wilt dat u overkomt.


Citaat:
Dat is een kwestie van wederzijds respect en broodnodig als men in België eindelijk eens wil ophouden met dat Belgisch vechtfederalisme dat we na 180 jaar communautair gezever stillekesaan beu zijn aan't geraken!
U dringt op. Wederzijds respect moet van twee kanten komen. Dus ook van u. Snapt gij dat dan niet ? Ge neemt een houding aan die ge van de ander niet accepteert.

Tenslotte:
BHV is onwettelijk door een herschikking van de kiesdistricten aan Vlaamse zijde. Die onwettelijk is. Daarom. Eerst de herschikking ongedaan maken, het is daar dat het fout liep. Dan overleggen over een correcte en grondwettelijke herschikking.

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 28 januari 2010 om 01:09.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden