Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2010, 11:09   #59
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Uit De Morgen.



Ik heb het altijd maar vreemd gevonden dat Vlaams-nationalisten de kemel van Verhofstadt om de kiesdistricten uit balans te halen met de mantel der liefde toedekken. Op elk en eender welk ander gebied zijn ze er als de haantjes en de kippetjes bij om de Liberalen op hun kas te geven.
Dus wat je nu zegt is dat de enigste oplossing waar een democratische meerderheid voor is, niet kan omdat de Franstaligen dit niet wensen? Zijn we terug in de tijd van de Koningskwestie misschien?

En wat betreft Verhofstadt: ik deel uw zwart-wit denken niet. Verhofstadt heeft veel goede dingen gedaan ook, maar nog meer slechte. Uw onnozelheid om alles goed of alles slecht te vinden, daar doe ik niet aan mee. Grow up.

De reden voor de provinciale kieskringen was duidelijk: eigenbelang van de VLD aangezien CD&V op lokaal niveau sterker staat dan op provinciaal niveau ivm de liberalen. Maar dat impliceerde wel de splitsing van BHV.

Gedane zaken nemen geen keer, de klok kan je niet terugdraaien naar het Belgique de papa toen Vlaanderen tweetalig werd geacht te zijn, alles unitair was en er 9 provincies waren en kiesarrondissementen. Al die punten zou je wel willen terug hebben, maar dat kan niet meer.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden