Los bericht bekijken
Oud 9 september 2019, 12:36   #294
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in Belgie is dat smaad, laster en eerroof. Niet-echt rocket science

ge moogt Di rupo een debiel vinden en dat hier zetten
In china of rusland doet ge da beter niet omwille van een strafkamp

maar goed
voor u is een communistisch strafkamp blijkbaar verwaarloosbaar en bijna een vakantietrip

uw wereldbeeld is toch serieus krom.

gij kutn geen ambtenaar worden omwille van uw ideologie? wedden dat ge in het onderwijs aan de bak kunt komen. Frans en Wiskunde is naar verluidt een knelpuntvak.
binen 5j zijt ge vastbenoemd en hebt ge eens schoon ambtenarenpensioen. allemaal ondanks uw communistenmening.

Ik heb les gehad van meester de roover. Die zal ook zo'n schoon ambtenarenpensioen krijgen ongeacht z'n afwijkende ideologie
Ik ben zeer voorzichtig in wat ik in het openbaar zeg. Zelfcensuur.

Communistische strafkampen voor dissidenten bestaan bijna niet meer, dat is iets van de tijd van Stalin, en heel uitzonderlijk in de jaren 60, 70, 80 als iemand openlijk en herhaald opriep tot omverwerping van het Sovjet-bestuur.
Idem dito China, Ai Wewe wordt al eens opgepakt, maar hij mag zijn zegje doen in de westerse media, waar hij massaal overgewaardeerd wordt als kunstenaar (de woorden van Jan Hoet) gewoon omdat hij tegen het communistische bestuur is.
Natuurlijk gevaarlijke islam-terroristen krijgen een andere behandeling, maar dat zijn dan ook geen gewone dissidenten. Die worden hier ook opgesloten.

Als China ingrijpt kunnen deze studenten wel veroordeeld worden, maar dan wegens rebellie (zoals in Spanje) en voor het vernietigen van infrastructuur en het aanvallen van de politie.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2019 om 12:37.
tomm is offline   Met citaat antwoorden