Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2006, 10:20   #503
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Op basis van welke wet?
Pure pech dus? Zo een wet kan toch gemaakt worden (als het zin heeft tenminste, want we verzuipen al in onze wetten)? Waarom gebeurt dat dan niet?


Citaat:
Het essay gaat inderdaad in hoofdzaak over Dewinters denkbeelden, maar de rest van de VB-top komt evenzeer uit N(J)SV, Voorpost, Were Di...
en wie zich een beetje verdiept in de interne werking van het VB, weet toch ook dat er geen sprake is van een interne democratie binnen de partij? Alles wordt van bovenuit bedisseld door die top. De partijslaven mogen op partijbijeenkomsten hoogstens een beetje applaudiseren en gratis Duvels achteroverslaan, en de "verruimers" zijn pure cosmetica (of dacht u werkelijk dat Morel, Goelen, enz. iets te zeggen hebben?) Het is dus helemaal niet onzinnig om te stellen dat het échte VB in feite bestaat uit een handvol figuren. Niet toevallig de 'architecten' van 'Eigen Volk Eerst'
Ook al geen harde bewijzen, dus. Overigens ken ik geen enkele partij die er andere werkwijzen op nahoudt. Daarom wil ik ook partijloos blijven. Als ik op dezelfde slordige manier zou redeneren, dan moet ik de aangehaalde kommentaar bestempelen als haatzaaierij, en dat doe ik dus niet. Maar op zo een basis kan natuurlijk je geen vruchtbaar gesprek voeren. Pure pech dus.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.

Laatst gewijzigd door Leo : 8 februari 2006 om 10:34.
Leo is offline