Discussie: Praat van Dewever.
Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2020, 11:41   #111
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zonder grootkapitaal geen ondernemingen. Tenzij alles genationaliseerd wordt en er slechts staatsondernemingen overblijven. Voortgaand op uw avatar en uw discours denk ik dat dit eerder uw voorkeur wegdraagt...
Ik ben helemaal niet anti-grootkapitaal.Waar ik wel op tegen ben is de ongeneerde bevoordeling van het groot-kapitaal.Voorbeelden genoeg,massamigratie om de lonen van lokale arbeiders laag te houden,zware belasting op mijn 15 euro fietsvergoeding en niks op een Porsche als salariswagen,belastingaftrek op een 2 de woning maar niet op de eerste,belastingverlaging op erfenissen hoger dan 1 miljoen euro.

En het fabeltje dat grootkapitaal rijkdom brengt voor iedereen is dikke zever,kijk maar naar de heisa rond Starbucks in het VK toen bleek dat die via allerlei constructies er voor zorgden dat ze niks van belasting betaalden.Als ze morgen verdwijnen uit het Engelse straatbeeld zal niemand zonder koffie vallen hoor,kleine zaken die wel belasting zullen betalen zullen direct hun plaats innemen.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden