Los bericht bekijken
Oud 5 april 2005, 19:47   #16
Drag0n
Vreemdeling
 
Drag0n's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Het slaagpercentage van allochtonen op de hogeschool gent is alvast indrukwekkend lager dan dat van autochtone studenten.

Evenals hun aanwezigheid....
Ik denk dat het in vele hogescholen zo is... Ik ken ook veel allo's die toen ze 12 jaar waren het toenmalige pms op bezoek kregen. Die zeiden dat hun kind(eren) niet meer mee kunnen op school, en dat het best is dat ze naar de BLO gaan. Als onwetende ouder ga je natuurlijk akkoord en dan nog horen dat een speciale bus hen iedere ochtend komt halen. Gemakkelijk eh!

Nu soit, het komt er eigenlijk op neer dat ze indertijd te gemakkelijk migranten naar het BLO stuurden. Ik ben zo'n geval...ik hoorde zoals veel van mijn soortgenoten daar niet thuis. Ik haalde schitterende resultaten, maar 'k moest van mijn ouders in die school blijven. Toen ik een jaar of 16 was weigerde ik om nog naar school te gaan. Dan hebben mijn ouders uiteindelijk (na veel gezaag) beslist om mij in een gewone school in te schrijven. In het begin had ik moeite maar naar een paar jaar hard werken ben ik er geraakt. Ik zit nu eindelijk op een HOGESCHOOL! Misschien wat later dan mijn klasgenoten, maar beter laat dan nooit!

mvg
Drag0n

Laatst gewijzigd door Drag0n : 5 april 2005 om 20:07.
Drag0n is offline