Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2023, 16:15   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nog steeds geen analyse die opsplits naar ernst van de brand. Bijvoorbeeld, dodelijke afloop als gevolg van een brand waar de passagier nog in de auto zit kan ik me moeilijk voorstellen in het voordeel van een lithium batterij motor.

Het is niet voldoende te spreken over 'brand' zonder dit verder te detailleren naar ernst van schade en risicos op letsel. Of pretendeert u dat ernstig letsel of dood door brand in EV autos ook twintig keer lager ligt? Misschien ligt dát risico wel juist hoger bij EV's gezien de agressiviteit en extreme hitte bij een EV brand. Dat dient berekend te zijn geweest ongetwijfeld.

Honderd mini brandjes tippen niet aan 1 volledig uitgebrande auto waar de passagier maar een paar seconden heeft voor zijn 'schietstoel 'te gebruiken. Om het zo te zeggen. Het vrij ongespecifieerde "Less likely to catch fire" is een PR gebruik van statististiek mijns inziens. En al zeker wanneer men de O km autos niet meetelt blijkbaar.

Men zou bv kunnen vergelijken het risico op zo'n volledige uitbranding van de auto bij zcrashes tussen de verschillende types auto. Dat zijn de relevante data. Zou me niet verwonderen moesten EVs een hoger percentage van die extreme branden tonen bij ongelukken.
Als zo'n auto (de batterij uiteraard) tijdens het rijden in brand vliegt, heb je volgens mij geen kans meer om het te overleven.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden