Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2018, 18:41   #6075
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Daar is inderdaad een verdere evolutie in te verwachten...
Een jaar of 50 geleden verdween de "marconist" uit verkeersvliegtuigen.
Een jaar of 30 geleden verdween de "machinist" uit verkeersvliegtuigen.
Nog een klein beetje ontwikkeling en een Artificieel intelligente vliegtuigbesturing wordt beschouwd als een "tweede piloot" dus kan de mens die betreffende functie vervuld er uit......

Gezien,blijkbaar,voor de komende decennia er een paar honderduizend vacatures in de cockpit te vullen zijn ,lijkt er mij ook weinig andere keuze....(het grootste deel van de groeiende bevolking op deze planeet zijn nauwelijks meer als morons en kunnen niet dienen als recruterings-poole voor de meeste jobs,laat staan als piloot,machines zullen het wel moeten doen )
ik overdrijf wel een beetje. Maar ik stel al jennend met een verkeersvlieger in de buurt dat het zijn voornaamste taak is om door zijn aanwezigheid de passagiers gerust te stellen en op drukke luchthavens zijn weg op de grond te vinden.

Het verschil met een militaire piloot blijft alleszins groot. Voor de ene zijn de spannendste ogenblikken het opstijgen en landen, voor de andere alles wat zich afspeelt tussen opstijgen en landing, de veeleisende opdracht.

Wat niet wegneemt dat ik ook voor de burgervlieger een groot respect heb, maar het is gewoon een ander vak.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden