Los bericht bekijken
Oud 10 november 2002, 00:22   #39
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Dimitri, hier bij ons bouwen ze in overstromingsgebied en langs belangrijke verbindingswegen. Ze zijn bezeten om langs zulke wegen alles vol te bouwen en dan mag je daar maar 50 of 70 rijden! Volgens mij heeft Nederland gelijk om nog wat open ruimte over te houden. Wel heb ik op de Nederlandse T.V. gehoord dat in de randstad ook alles volgebouwd is. Onlangs was er een reportage van dat éne dorp dat daar nog groen is. Ze toonden dan die wei met koeien en in de verte die hoge gebouwen. (Maar er waren ook beelden waar alleen maar wei te zien was.) De stad houdt daar ineens op en wordt landelijk gebied. Maar Delft en een andere stad (ik ben vergeten welke) betalen hiervoor omdat zij zelf geen natuurgebied meer hebben. Die journalist was niet zeker of dat dorp wel groen zou blijven. "Nen dop" is dus een werkloosheidsuitkering. Wat betreft de asielzoekers: België heeft één van de beste wetten over asiel. Ik heb zo eens Guy gezien in Netwerk. Die journalist vond zijn beleid het beste en vond dat Nederland maar een voorbeeld moest nemen aan hem. In Nederland zetten ze die Somalische vrouw met drie kinderen op straat! Het is een echte schande! Dat één kind was ziek en die vrouw had niet eens een geldig visum of een geldige reispas om naar Somalië te vliegen. Een vrouw met kleine kinderen zet je toch niet op straat??!! Het is echt schandalig! Ze kon helemaal niet terug naar Somalië! En de gemeente had geen toelating meer om haar onderdak te geven! Die mensen wilden wel helpen, maar ze mochten niet! Het zou natuurlijk ideaal zijn moesten ze de problemen in Somalië oplossen, maar zolang dat niet gebeurt en die mensen geen geldige documenten hebben waarmee ze dat land binnen MOGEN, blijven ze best in een ander land.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden