Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2003, 13:18   #19
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Citaat:
Citaat:
Weetje, als ik dat lees en wat ik ondertussen allemaal heb verzameld, dan ben ik overtuigd.
Op die manier ben ik ook flamingant, maar ik ben absoluut geen voorstander van een splitsing van Belgie.

Ik vind dat de logica zelve, wat mij echter geen Vlaamsnationalist maakt, want die gebruiken nationalistische argumenten voor die splitsing...

Europa neemt de bevoegdheden meer en meer over, daar kunnen we toch niet blind voor blijven?

Ik ben er van overtuigd dat een deel van de bevoegdheden zeker op Vlaams niveau moeten liggen, en dan ook volledig (niet zoals nu, een deel wel, een deel niet).
Aan een aantal bevoegdheden twijfel ik wel (bvb milieu).


Ik begrijp je aarzelen wel, omdat het milieubeleid in Vlaanderen uiteraard verbonden is met dat van Wallonië, lijkt het nogal dom om beide te splitsen. Toch is het zo dat ook deze bevoegdheden meer en meer in Europese handen komen en wanneer daar het zwaartepunt komt te liggen, dan is een "Belgisch" milieubeleid achterhaald...
Europa neemt inderdaad veel bevoegheden over, en ik denk dat dat niet zo een slechte zaak is. Ik denk dat het voor een heleboel (internationale) problemen belangrijk is dat er een omkadering is (door middel van Europa). Alleen is de manier waarop dat momenteel gebeurd volgens mij niet de goede.
Hoe het dan wel moet?

Wat die feciliteiten betreft, ik heb er al regelmatig een oppering over gehoord binnen de partij. Als ik me niet vergis hebben ze zelfs op het congres van november dat gedoe veroordeeld. Maar ik ben niet zeker, 'k zou hun standpunt een moeten opzoeken.


Citaat:
Citaat:
heel kort wat ik denk.
Nu vraag ik me dus af, wat ik ben?

Op basis van dat laatste standpunt, kan ik je zeggen dat je toch zeker flamingantisch bent. Om flamingant te zijn, moet je niet noodzakelijk voor het verdwijnen van België zijn! Ik vrees dat vele mensen dat echter niet weten en dat je net als ik op veel onbegrip zal stuiten....
Jah onbegrip of niet, men mond houden doe ik niet hoor
merel is offline