Los bericht bekijken
Oud 23 september 2021, 01:29   #3608
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Pagina 9, eerste argument van de fiscus.



Vrij vertaald?*:

Tijdens de btw-controle van 3 mei 2008 van de SPRL APM & ED, waarvan de maatschappelijke zetel rue de l'Etoile n ° 3 in
Emptinne is, of op de woonplaats van aanvragers die geacht worden geen relatie meer te hebben met de geviseerde vennootschap, ontmoet
de de btw-controleur de heer V. en mevrouw Muyldermans die hem vertelden – op te treden, respectievelijk als externe accountant
en echtgenote van de heer Daelemans, zaakvoerder van SPRL APM & ED (dossierstuk 53)


7 opmerkingen, voor deze post een beetje samengevat, indien nodig post ik wel de volledige versie(s)

Opmerking 1: De bewering dat de maatschappelijke zetel op mijn adres zou staan is fout.
Ten tijde van de vergadering tussen APM&ed en de fiscus woonde en werkte ik officieel in Frankrijk.

Opmerking 2: Het aangehaalde bewijs, "dossierstuk 53" kent 3 versies, allen van de hand van onze eigen fiscus.
Versie 1: opgemaakt in Ciney op 11 juni 2009, (meer dan een jaar na de uitgevoerde BTW-controle ?!) versie 2
is opgemaakt in Brussel op 2 december 2009, versie 3 - "dossierstuk 53" is
opgemaakt in Ciney op 4 december 2009.
Pas in de versies van 2 en 4 december 2009 verschijnen de bewuste 'verklaringen'.

Opmerking 3: Dat er tijdens de BTW-controle geen link meer bestond tussen mezelf, mijn vrouw en de vennootschap staat vandaag
onomstotelijk vast. Voor mijn vrouw ontbreekt dus elk motief om te verklaren dat haar man nog steeds zaakvoerder zou zijn.

Opmerking 4: Als bewijs "dossierstuk 53" op waarheid berust had de ambtenaar de controle moeten afbreken wegens het ontbreken
van de nodige mandaten en documenten.

Opmerking 5: Indien bewijs "dossierstuk 53" op waarheid berust is het niet te verklaren dat er door de fiscus geen bevestiging bij de
officiële zaakvoerder en de door de boekhouder naar voor geschoven 'persoon' is opgevraagd. Geen van beide personen zijn gecontacteerd.

Opmerking 6: nergens is er iets van de door de fiscus aangehaalde verklaringen terug te vinden. De verklaringen verschijnen de eerste
keer ten tonele in de aangepaste versie (versie 2) op 2 december, een versie die in Brussel is opgemaakt - 18 maand na de BTW-controle.

Opmerking 7: De verklaringen die de fiscus voor hun verdediging aanhaalt worden ook staalhard ontkend. Vanuit de vennootschap zelfs schriftelijk op 25 juni 2010.

Wordt vervolgd.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden