Los bericht bekijken
Oud 18 november 2008, 15:38   #82
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Mensen die claimen contact hebben gehad met aliens zijn er veel meer dan diegene die zeggen dat ze de maagd Maria of Nessie hebben ze zien.
1. Er zijn veel meer mensen die claimen god gezien te hebben dan er claimen aliëns gezien te hebben.
2. Er zijn veel mensen die claimen vanalles en nog wat gezien te hebben. Het is niet omdat ze met veel zijn, dat ik hen geloof.

Citaat:
Bovendien zijn de mensen die claimen de maagd Maria te hebben gezien meestal religieuze. Contactees of abductees zijn van diverse afkomst, uit alle lagen van de maatschappij en van alle religies. Hierin is er al een serieus verschil.
Het zijn allemaal mensen die geloven dat er buitenaards, intelligent leven is en dat zij daar persoonlijk getuige van geweest zijn. Er zijn allerlei vormen van hallucinatie mogelijk, die getriggerd worden door allerlei oorzaken. Meditatie, gebed, paddestoelen, psychoses, shock, vasten, traumatische ervaringen, etc: al die zaken kunnen hallucinaties uitlokken.
Mensen die hallucineren kunnen bijzonder overtuigend vertellen over wat ze allemaal gezien en beleefd hebben. Die overtuiging maakt het daarom nog niet waar.

Citaat:
De meeste van die mensen hebben er trouwens niets aan te winnen om het te vertellen, integendeel, vele doen het anoniem omdat ze niet als halve gare willen beschouwd worden op hun werk bv. (zeggen ze zelf). Mensen die onder hypnose gebracht worden om het gebeurde beter te helpen herinneren vertonen authentieke emotionele reacties op het gebeurde dat erop wijst dat het geen verzinsel of leugens zijn.
Mensen die dergelijke verhalen vertellen, maken in ieder geval zichzelf interessant ten opzichte van de mensen aan wie ze de verhalen vertellen. D?*t hebben ze dan al gewonnen.

Dat mensen onder hypnose in staat zijn tot eender wat, weten we al lang. Het is niet omdat iemand onder hypnose blaft als een hond, dat hij ook echt een hond is.

Citaat:
Hier het verhaal van Credo Mutwa, een zulu shaman. Het gebeurt niet alleen bij blanken in onze westerse maatschappij. De verhalen zijn dikwijls gelijklopend.
Allez, en gij gelooft dat allemaal? Dan vraag ik me veeleer af of er wel intelligent leven in uw bovenkamer is.
Heb je gemerkt dat de man vertelt over échte martelingen die hij heeft meegemaakt in Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid?

Hij zegt bijvoorbeeld:

Citaat:
at one time, in 1966, in South Africa, sir, I was arrested and rather savagely interrogated by the security police. It was that time when every Black intellectual, no matter who he or she was, had a visit from these really nasty guys, who put you to torture, sometimes, who used to put electrical devices on you, and ask you questions, and so on.

Sometimes, when these �human beings� were torturing you, you often used to sense what they were thinking. Somehow, when you are being tortured by human beings, not by Mantindane only, there is a transference of thought.
Zou het niet kunnen (en dat is dus veel plausibeler dan verkracht worden door grijze aliëns, me dunkt) dat de man een bekend psychologisch mechanisme (transpositie bijvoorbeeld of projectie) gebruikt om zijn gruwelijke ervaring op de marteltafel in Zuid-Afrika te verdringen of plaatsen binnen een voor hem aanvaardbare context?

Hij beschrijft een seksuele mishandeling in handen van de politie die quasi letterlijk hetzelfde is als wat aliëns met hem zouden gedaan hebben. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen, nee?

Verder zegt de man zelf nog over het eten van 'aliënvlees':

Citaat:
It was as if we had ingested a strange substance, a drug, a drug like no other on this Earth. Suddenly, our feelings were heightened.

And this feeling of amazing intensity of feeling lasted for over 2 months.
Hij heeft dus duidelijk een psychotrope stof gegeten, hij zegt dat met zoveel woorden en hij bevestigt dat hij erdoor gehallucineerd heeft.

Dat noem jij een betrouwbare bron? (Als de man al echt bestaat natuurlijk, zelfs dat trek ik in twijfel).

Tenslotte zegt de man nog eens met zoveel woorden dat het niet om buitenaardse wezens gaat, niet om mensen van andere planeten:


Citaat:
I don't know why, and I want to know the reason why. But I can tell you, sir, that these creatures, which people wrongly call aliens, are not aliens at all.

No, sir; if these aliens are from a far away planet, why are they able to impregnate women?

So, sir, I believe that these so-called aliens don't come from far away at all. I believe that they are here with us, and I believe that they need substances from us,
Ik vraag me dus af of jijzelf het hele verhaal wel gelezen hebt want deze zgn. getuigenis ondermijnt net alles wat je hier zoal kwam vertellen.

Het enige dat me aan het verhaal min of meer kan plezieren, zijn de connotaties rond seksueel contact met of verkrachting door aliëns (zoals ze zo vaak voorkomen in dat soort verhalen). Dat heeft nog iets kinky en entertainend.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden