Los bericht bekijken
Oud 3 november 2015, 09:26   #26
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben daar ook voorstander van. Maar het is moeilijk. Ik stemde destijds N-VA omdat ik dacht dat dat de Belgische politiek zou doen ineenstuiken, wegens het "cordon" rond de N-VA. Maar nu blijkt dat de N-VA zich evengoed als een vis in het Belgische vaarwater voelt als de CVP van Gaston Eyskens.
Het enige alternatief is van VB te stemmen. Met de hoop dat daar het cordon stand houdt. Maar het VB zou tot boven de 45% moeten uitstijgen alvorens dat voor problemen zorgt. Dat gaat niet lukken, zeker niet met de N-VA propaganda machine die nu goed geankerd is in het middenveld van de Vlaamse politiek.
Hoop doet leven: De stad der zienden
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_stad_der_zienden
De stad der zienden is een roman van de Portugese Nobelprijswinnaar José Saramago. De oorspronkelijke titel (2004) is Ensaio sobre a Lucidez.

Citaat:
Bij gemeenteraadsverkiezingen in een niet nader genoemd land stemmen in de hoofdstad 83% van de kiezers blanco. De machthebbers geraken in paniek. In zijn bekende stijl slaagt Saramago erin een erg actueel onderwerp, namelijk de vraag wie in een hedendaagse democratie de macht heeft, in een spannend literair werk te gieten. Wie zal de strijd winnen?
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden