Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2008, 00:14   #607
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welja, er zijn toch nog paar zaakjes waar de heren evolutionisten eens moeten op antwoorden en die in deze discussie ter sprake kwam. Hoe kan men bijvoorbeeld zomaar aannemen dat er leven uit levenloze materie bestond als daarvoor geen enkel empirisch of materieel bewijs is? Hoe kan men een premisse geloven dat de materie reeds voor de oerknal bestond? Toch niet de vrucht van wetenschap; wel van blind aannemen van een aantal vooropgestelde axioma's.
1) Materie en energie zijn uitwisselbaar. Wat wilt simpel zeggen dat er helemaal geen materie voor de oerknal hoeft te bestaan, om nu materie te hebben.
Anti-materie kan men bijvoorbeeld al creeren Jan, dus dit is al bewezen.

2) De oerknal is een singulariteit. Tijd, ruimte, noem maar op, alles, stopt er met bestaan. We kunnen tot een nanoseconde na de oerknal terugrekenen, maar dan houdt het op. Delen door nul gaat niet in de wiskunde. De oerknal is zo een geval. Dat is het mysterie. Als u zou claimen dat er een God bij betrokken zou zijn, dan zou ik dit nog kunnen respecteren. Maar u gaat veel te ver.

3) De oerknal wordt direct aangetoond door de aanwezigheid van achtergrondstraling. Door het uitdijen van het universum. Dit is puur de effecten van de oerknal waarnemen. Als u een ontploffing ziet, zie je de rook en het vuur. Wel, dit is hetzelfde. Geen twijfel mogelijk over haar bron. En die ontploffing zal je ook niet ontkennen. Oerknal dan wel, omdat het op een andere tijdschaal gebeurt ?

God, mijn beste is een tegenstelling op zich. God creert alles. Maar wie creeert God dan ? Is het niet logischer om aan te nemen dat energie oneindig is, ipv God ? Ik denk eerder dat onze belemmering tot het denken in 4 dimensies problematisch is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden