Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2018, 14:20   #745
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met transfers. Trouwens, over transfers gesproken: weet gij dat er westerse landen zijn die inwendig grotere transfers kennen dan hier in België? De Vlaamse nationalisten moesten beschaamd zijn zich daarop altijd maar te beroepen. Zoek daar maar eens naartoe op het Internet. De bedrijven in de DDR werden zwaar gesubsidieerd door de staat? Maar, natuurlijk! Zij waren de staat!! Het was een communistische samenleving. Maar wat gij misschien ook niet weet is dat die economie van de DDR wel de meest performante was van heel het Oostblok! Gaat nu niet arrogant zijn, hé? Ze deden hun best, die mensen uit de DDR. En voor mij mag een economie zijn wat ze wil: als ik zie dat de eerste bedrijfstak, namelijk de landbouw = de basis van alle industrie, achteruitgaat dan is er voor mijn part met de rest ook iets mis en dat kwam door het westerse geld uit de Bondsrepubliek. Ik ben zelf geen communist maar ik vind dat het westerse kapitalisme ook zijn vuile kanten heeft.

Norbert
Dat de DDR het meest efficiënte land binnen het Warschau pact was deel ik, ik heb die tijd nog bewust meegemaakt. Zelfs nog gediend in de BRD.

Alleen het gehele pact had een gigantische technologische achterstand op het westen. En je best doen is helaas niet genoeg en dat is gebleken. Bij technologie hoort trouwens ook kapitaal.

Verder verwerp ik het liberalisme van de "vrije jongens" zoals die Nederland al een tijdje besturen waarbij afschaffing van regels en hyperindividualisme de kern vormt. Kapitalisme is ok, maar wel omdat het kapitaal de gemeenschap moet dienen en niet andersom.

En verder de opmerking: "Gaat ge nu niet arrogant zijn hé" leg ik weliswaar mij neer, maar maakt mij wel triest.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 oktober 2018 om 14:26.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden