Los bericht bekijken
Oud 11 april 2021, 22:20   #8388
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben daar ook aan begonnen, maar ben ook na een paar afleveringen gestopt.
Ik vind Lucifer wel grappig. Standaard, dat wel. Een beetje zo'n buddy detective serie waar een van de partners een mafketel is, vergelijkbaar met Monk. Ik snap ook niet zo goed waarom je hiervoor een Marvel property moest licensen.

Het is geen mega succesvolle serie, zoals het schema van cancellaties, herstarten en wisselende aantallen afleveringen wel laat zien, en er zitten bovendien vreemde grote verschillen tussen de manieren waarop de seizoenen zijn opgezet. In seizoen 3 verdwijnt de langlopende verhaallijn en daarmee de veranderende dynamiek tussen de karakters bijvoorbeeld bijna volledig.

Toch is het geheel al met al wel vermakelijk, zijn de zaken meestal interessant ondanks de voor een detective korte duur per aflevering (maar misschien wel een beetje formulaïsch) en trekken de karakters mijn aandacht. Ik verwacht vroeger of later ook seizoen 5b en 6 nog wel eens te gaan kijken. De muziekkeuze is ook niet onaardig. De hoeveelheid moeite die wordt gestoken in het mythologisch kloppend of op zijn minst interessant maken van de meer goddelijke gebeurtenissen is... wisselend.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 april 2021 om 22:22.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden