Discussie: VN migratiepact
Los bericht bekijken
Oud 8 december 2018, 10:44   #307
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daarstraks speelde er op één een leuk filmpje waar je zou van kunnen gedacht hebben: schilderen ze politici nu echt als kiekens af?

Wat de kiekens daar allemaal ten berde brachten was gewoon leuk en het klopte bij het 'plaatje'

Toen ik er naar zat te kijken speelde er een boek door mijn lege hoofd dat als titel draagt: "Animal Farm" van de hand van George Orwell.

Daar waren het wel geen kiekens maar varkens die één van de hoofdrollen speelden.

Ik sluip nu even naar mijn vader zijn uit de kluiten gewassen bibliotheek want dat boek moet daar wel ergens in te vinden zijn.

Korte link naar "Dierenboerderij of boerderij der dieren"

Enkele karakters:

Napoleon: het oppervarken leider van de dierlijke opstand

Squeler: een klein, wit varkentje dat Napoleon dient als minister van propaganda.

Boxer: die staat voor de werkende klasse loyaal en sterk ...

Laten wij naast het bovenstaande ook Big Brother dystopische roman uit 1984 niet vergeten.



Een leuke afsluiter naast het bovenstaande zouden de woorden van één van de deelneemsters van het al een tijdje geleden op TV spelende programma 'BigBrother' kunnen geweest zijn waar éne zekere Betty altijd: "Begrijp je?" wist te scanderen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 december 2018 om 10:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden