Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2009, 21:32   #466
MartinVeltjen
Burger
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 183
Standaard

[quote=brother paul;4130508]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinVeltjen Bekijk bericht
Ik vind uw argumenten helemaal geen grond hebben.
Patrick zit hier niet groen aan de kaak te stellen, hij interesseert het geen bal bij wijze van spreken moest groen morgen zeggen, elk huis zijn eigen zonnecollector... dat is ons verkiezingsprogramma; Integendeel hij zou waarschijnlijk zeggen, inderdaad als je dat uiterekent is dat een heel goeie zaak.

Dus wat patrick gewoon met berekeningen de groene argumentatie tegen vooral kernenergie onderuit halen.. En zoals zijn argumentatie geformulerd en gefundeerd is, heeft hij volgens dat ik die redeneringen nogal goed kan volgen 100% het gelijk aan zijn zijde... er is blijkbaar veel minder mis met kernenergie dat groenons doet geloven.

Anderzijds denk nu eens aan uw omgekeerde arrogantie: het is toch niet omdat een politieker het monopolie heeft op het BV-schap dankzij de budgetten van de marketing van de politiek partijen, dat dit dan ook een mening is die per definitie juister is dan de mening van een gestudeerde burger... En daar zal de politiek eens wat meer hubris mogen leren. Per slot van rekening duwen jullie anders een maatschappij in een bepaald model, die misschien op papier en academisch er goed uitziet, maar die dan feitelijk de mensen een hoop domme dingen doet doen.

Ik ga eens een paar doordenkers geven:

1° stel dat het Mest Aktie Plan van de groene, bvb een Mest BIOGAS plan was geweest.... Denk je niet dat je ooit beter ging gescoord hebben ? Denk je ook niet dat je belgie al 5 stappen dichter bij een groene economie gebracht zou hebben ??? Het een is gewoon een administratieve papierberg waar geen enkel boer weg mee wist, en waar niemand feitelijk beter van geworden is, want deze MAP oplossing was gewoon methaangas die het grootste broeigas is rondstrooien...

2° stel dat het ECOtaks plan, een C2C plan was geweest: denk je ook niet dat je belgie 3 stappen dichter bij een mooi en proper milieu ging gebracht hebben ??? Want afval belasten en vervuiler betaalt is net iets anders dan zorgen dat er geen afval meer is... Het ene is gewoon een taks op verpakking abstract van de inhoud, terwijl het andere de oplossing is...

Denk je ook niet dat groen al zodanig goed bewezen heeft een bende randdebielen te zijn bij wijze van spreken, eerder dan mensen die nuchter over groene technologie kunnen nadenken ?
Mmm, ik vind dit nogal verwarrend. Het gaat waarschijnlijk mijn petje te boven.
Misschien zouden we de maatschappij beter laten leiden door (exacte) wetenschappers, die zijn immers praktisch niet te manipuleren en verstaan de kunst om hinderlijke dingen zoals 'intuïtie', 'buikgevoel' en 'geweten' uit te besteden aan gedoogde maar irrelevante stoelverwarmers. Ik zal het één en ander nog eens moeten herlezen en de site nog eens bezoeken.

En mijn excuses als ik nogal arrogant overkwam, dat was niet de bedoeling.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden