Los bericht bekijken
Oud 3 april 2008, 09:05   #13
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Kan me hier grosso modo enkel bij aansluiten. Eén vraagje, als je weet dat hoopvolle alternatieven beschikbaar zijn, waarom zou je dan pessimistisch zijn ? Hoogstens zou je kunnen zeggen dat het vermoeiend is om het bespreekbaar te krijgen maar éénmaal dat (zoals je ook aangeeft) kantelmoment doorgang krijgt, kan het mi veel sneller gaan dan we ooit durven dromen. Ik ga er hier even vanuit dat het kantelmoment een positieve wending is, het tegendeel kan evengoed (wereldconflict).[/quote]

Omdat ik zeer realistisch ben op dat vlak, een ware revolutie hmmm? Ik denk dat het gewoon niet snel genoeg gaat. Eigenlijk zijn we met met een aantal maatregelen al te laat. Er is enorm veel tijd verspeeld met klimaatontkenners en velen die probeerden verwarring te zaaien. Om hun eigen belang te dienen (o.a door multinationals) zoals een beetje in de tijd van de tabaksindustrie.

Nu tot daar ik denk dat nu de meeste inzien dat het inderdaad zinloos is om daar nog over te blijven bikkelen. En ook de serieuze gevolgen beginnen in te zien indien we niet ingrijpen. Als we niets doen de komende jaren (10 a 15 jaar) zou het systeem inéén kunnen storten. Het klimaat kan dan een piont of no return bereiken. Waar het ene process het andere versneld zonder dat de mens daar nog de hand in heeft.
zie voor meer info: http://www.vrede.be/veiligheid_view.php?id=938
En nu mag geen tijd meer verspeeld worden!
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden