Los bericht bekijken
Oud 29 september 2008, 09:55   #45
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Beurswaarde van Fortis op vrijdag 14 miljard euro. Daarbij is gesteld dat de verzekeringspoot het zeer goed doet (hoewel wat is het woord van een voorzitter waard in die omstandigheden na de problemen bij AIG?).

De Belgische, NL en Lux overheden betalen dan 11,2 miljard euro voor 49% van de bankpoot? En wij als belastingbetaler staan garant dat dit een rendabele operatie is, want zoniet moeten wij het cash betalen. Grof vind ik dit. Ik heb nooit in Fortis willen investeren omdat de bank gewoon geen duidelijk beleid heeft, en nu moet ik hiervoor meebetalen? Ik neem ook aan dat de salarissen bij Fortis nu medeafgestemd worden op die situatie?

En als de overheid een meerwaarde maakt op de transactie, wordt die dan direkt uitgekeerd aan de belastingbetalers? Ook dat is een punt dat ik graag op de regeringstafel krijg.

Het lijkt mij eerder een operatie om 'bepaalde' aandeelhouders tegemoet te komen, dan een operatie om het spaargeld te beschermen.
Neen hoor, Fortis is dead meat. Die kapitaalinjectie van 11,2 miljard Euro is in de huidige omstandigheden ruimschoots onvoldoende om het bedrijf te redden.

Ook Dexia staat er niet goed op, en in de Benelux ben ik ook negatief voor Aegon en ING. De enige die op dit moment enigszins levensvatbaar is, is KBC.

Vraag maar eens aan iemand die fatsoenlijk een balans kan lezen. (Ik dus niet, maar ik weet wel dat er voor 41,7 miljard uiterst toxisch spul op de balans van Fortis staat)

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 29 september 2008 om 09:56.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden